Kjells Markiser1. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Marius Skogsrud
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Kjells Markiser
Kundeansv.: Frode Syvertsen
Juryens begrunnelse:

Juryen konkluderte med at nivået i OL-måneden februar var jevnt, men ikke spesielt høyt. Det var allikevel tre spotter som evnet å løsrive seg fra hovedfeltet og innta pallen.
Førsteplassen går til Kjells Markiser og deres lystige og sommerlige Postgirobygget-inspirerte sangreklame. Ikke spesielt originalt, men akkurat så musikalsk og tatt på kornet at låten evner å klistre seg til hjernen ganske umiddelbart. I juryen var man dessuten enige om at det var mer idé å spore her, enn hva man vanligvis finner i rene sangspotter. Dette er såpass velprodusert og snedig utført at den risikerer å snike seg under radaren din når du lytter på radio, og også inn på førsteplassen i Sølvmikken denne måneden.

»
Naboen