Oktober 2007

Nasjonalmuseet1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Nasjonalmuseet
Juryens begrunnelse:

Det sies at god radio evner å skape bilder i hodet på lytteren. Dette
kjenner også juryen til, men vi har aldri helt skjønt hva det betyr. Før nå.
Til alt overmål vet vi også nå at disse bildene er å finne på
Nasjonalmuseet. Gratulerer!

»
Rundtur

Blodbanken2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Blodbanken
Juryens begrunnelse:

Storebrandkampanjen har jo rukket å bli parodiert et par ganger allerede,
men denne avsenderen har jo faktisk en god grunn til å parodiere nettopp
denne reklamen. Det ble diskutert rundt jurybordet om parodien burde ha vært
tatt enda lengre ut, men at det da kunne være litt problematisk med et
budskap som var såpass alvorlig. En alvorlig parodi. Muligens er det slik at
det var på tide at noen fortalte oss at liv og død og store vendinger ikke
egentlig hører hjemme i bank og finans, men heller bør ha en litt mer
håndfast betydning. Og da er det jo kanskje ikke så dumt allikevel?

»
Blodbanken

Vålerenga Fotball2. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Vålerenga Fotball
Juryens begrunnelse:

Det er sagt masse fra juryhold om denne kampanjen i løpet av den perioden
den har vært med, og den har høstet en imponerende mengde med heder og ære.
Nå er det slik at en kampanje ikke nødvendigvis blir dårligere fordi den er
med lenge, og Vålerenga holder fortsatt et imponerende høyt nivå. Den har
faktisk vært med såpass lenge at det nå kan refereres til tidligere
dramatiseringer i selve dramatiseringen. Og det liker vi!

»
Fredheim Holm