Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Trygg Trafikk |
Juryens begrunnelse: | |
Trygg Trafikk dramatiserer denne gangen at man ved å prate i mobil mens man kjører, risikerer å forlate dette livet på en langt mindre minneverdig måte enn ønsket. På imponerende vis klarer man her å skape ettertanke ved bruk av humor. Dette er rett og slett dødsmorsomme spotter med et livsviktig budskap. Og skulle dette være den siste jobben teamet lager før de forlater dette livet, så skal de i hvert fall vite at de avsluttet med noen høyst minneverdige radiospotter |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Tele2 |
Juryens begrunnelse: | |
Etter å ha blitt kjent med Tele2-kampanjen «Cheap calls are hard to resist» på TV og nett, er det nå radioen som skal erobres. Og konseptet kler tydeligvis radio like godt som de andre mediene. Dette er definitivt en ny og involverende måte å bruke radio på. Juryen applauderer, og bekrefter med det at slik radioreklame is hard to resist. |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Tele2 Sheriff |
Juryens begrunnelse: | |
Med Tele2 Sheriff får du 175,- per mnd som du kan ringe for. Men du får også morsom radioreklame. Reklamehistoriens mest brukte dramatiseringsgrep er lange- telefonsamtaler-fordi-det-er-billig-å-ringe. Men juryen opplever likevel disse spottene som et friskt pust inn i et dramatiseringsgrep preget av mye dårlig ånde. |