April 2008

Lyn1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Lyn
Juryens begrunnelse:

I kjølevannet av TVN sin paranormale serie Jakten på den 6. sans, tar Lyn i
bruk sin egen klarsynte person for å spå utfallet av Lyns hjemmekamper. Selv
om laget ikke akkurat har vist overnaturlige evner på banen klarer klarsynte
Laila å sjarmere juryen gjennom en salig blanding av lett homoerotikk,
fotball og tvilsomme spådommer slik at det blir full pott for Lyn denne
omgangen. Vi kunne gjerne ønske oss å bli kjent med flere forskjellige
klarsynte karakterer selv om spådamen overbeviser med gode skuespiller-
prestasjoner og fabelaktig innlevelse, spesielt i Fredrikstad spotten.

»
Bodø/Glimt
»
Fredrikstad
»
Ham/Kam

Norwegian2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Norwegian
Juryens begrunnelse:

Norwegian selger ferie destinasjoner ved hjelp av syden ikonet Pablo, en
stereotyp som mange kan dra kjensel på, selvopplevd eller ikke... Her kunne
juryen ønske at spottene var tatt lenger ut ved at trubaduren Pablo selv
hadde anbefalt reisemåte isteden for at Norwegian kommer inn som en litt
strait avsender på slutten. Men uansett når Pablo slesker seg til og stemmer
i med silkemyk stemme lander Norwegian trygt på månedens andreplass.

»
Pablo3
»
Pablo2
»
Pablo1

NSB3. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: NSB
Juryens begrunnelse:

Enkle og fine spotter som tydelig får frem budskapet. Juryen tror at de
kunne vært gjort enda morsomme med mer lystige eksempler.
Men i en måned med mange prate spotter sto disse bra ut i all sin enkelhet.

»
"Beskjed"
»
"Gå før"