Februar 2008

Netcom1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Netcom
Juryens begrunnelse:

Med NetCom Trådløs Familie koster det i hvert fall ingenting å ringe hverandre. Og ærlig talt, så koster det ikke juryen noe særlig å si at dette er god radio heller. Dette er morsomt skrevet, godt produsert og fabelaktig spilt. Og det er jo en drøm når man klarer å lage et konsept som fungerer like bra på film som på radio, slik at det ene ikke bare føles som en versjonering av det andre.

»
Gutta
»
Mens

Trygg Trafikk2. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Trygg Trafikk
Juryens begrunnelse:

Trygg Trafikks budskap i denne spotten er krystallklart: Unngå å snakke i mobilen mens du kjører bil. Men ikke alt annet er like krystallklart. Denne produksjonen er såpass ambisiøs og har såpass mange lag, at man må følge nøye med for å forstå spotten riktig. Selv i en relativt konsentrert jury var det tilløp til flere tolkninger av hva vi egentlig hørte. Men juryen applauderer likevel grunnideen og den riktige tolkningen (eller det vi tror er den riktige tolkningen) av dette lydverket.

»
Marthe

Manpower3. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Manpower
Juryens begrunnelse:

Manpower er en godt egnet arbeidsgiver dersom du vil opparbeide deg en lang CV på kort tid. I virkelighetens verden snakker vi om et par år. I radioreklamens verden snakker vi om sekunder. Dette er kort og kontant levert, men likevel noe tvetydig ettersom vi måtte gå til Greys nettsider for å forsikre oss om at budskapet i denne spotten ikke er at det tar kort tid å legge inn en lang CV på manpower.no.

»
Lang CV