Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Flytoget |
Juryens begrunnelse: | |
Flytoget går seks ganger i timen, men kan vinne Sølvmikken bare en gang i måneden. Og i november ble det full klaff. DDB Oslo har laget noen enkle, tydelige, korte og uhøytidelige spotter basert på det flotte ordet ”Pjong”. Dette er et ord som sier mer enn 1000 bilder. Juryen applauderer. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | YX |
Juryens begrunnelse: | |
Try og YX markerer Det Internasjonale Ordspillåret 2007 med noen spotter for Kaffeavtalen. Men dette er ikke bare morsomme ordspill. Det er også godt produsert. Produkt, pris, pay-off og slikt som ofte må være med i radioreklame, er på herlig vis flettet inn i dramatiseringen. Try kaffetrakter nok etter flere kopplasseringer med dette konseptet framover. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Djuice |
Juryens begrunnelse: | |
Kitchen og djuice har på en måte laget radioversjonen av sin bejublede printkampanje fra et par år tilbake. Spotten er skrevet innenfor det anerkjente og velbrukte grepet; nevn-kundens-produkter-ved-å-putte-de-inn-i-en-monolog/dialog-slik-at-de-utgjør-fullstendige-setninger. Dette låter likevel som musikk i juryens ører. |