November 2024

Storebrand1. plass

Byrå: Per Høj
Kreativt team:
Konsulent: Håkon Fretheim, rådgiver Patrik Bergfjord, planner
Prosjektleder: Magnhild Foldøy
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Storebrand
Kundeansv.: Joachim Skageng, Charlotte Hillestad, Paulina Hultberg
Juryens begrunnelse:

Det er fort gjort å vinne Sølvmikken, si!
Juryen er begeistret over innsikten som dramatiseres og tas ut så godt i dette universet. Det
er forfriskende at avleveringen også gjør noe ekstra ut av seg, og man sitter igjen med en
slags flau følelse over stemningen som ble spilt opp, noe som gjør at man husker budskapet
enda bedre.
Juryen bemerker at referansen som nevnes i den tredje spotten (Winter is coming) også har
blitt brukt av samme byrå i en tidligere sammenheng for et lignende tema. Det skaper både
diskusjon og meninger, men juryen lander i enighet. Det påvirker ikke resultatet.
Vinneren av Sølvmikken for november måned er Storebrand. Gratulerer!

»
Erre' her det er party? SBDPRA2001R4 (0:20)
»
Run, Forrest, run! SBDRNA2501R4 (0:25)
»
Winter is coming SBDWNA2501R4 (0:25)

Chilimobil 2. plass

Byrå: Atyp
Kreativt team:
Konsulent: Svein Larsen
Prosjektleder: Christina Langthon
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Chilimobil
Kundeansv.: Ole Andre Skarbovik og Magnus Skaflestad
Juryens begrunnelse:

Andreplass i Sølvmikken, men gull i blasfemi. Juryen liker produksjonskvaliteten og at byrå
og kunde tør å dra den sakrale strikken i universet hele veien ut. Det vil helt sikkert være
noen som blir opprørt over at man velger å spille ut nettopp disse scenene, og kanskje blir
de personene enda mer opprørt når avsenderen er Chilimobil. Men det blir ikke vi! I en
verden der nye ting alltid skal lanseres, er det av og til riktig å begrave noe.

»
Du har nå brukt opp din inkluderte datamengde CJIBDA3001R4 (0:30)
»
Send 1gb til 1974 CJIS1G3001R4 (0:30)

Stine Sofie Stiftelse3. plass

Byrå: Smeh AS
Kreativt team:
Prosjektleder: Vilje Mohn
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Stine Sofie Stiftelse
Juryens begrunnelse:

Her blir vi dratt med i en gjenkjennelig samtale som mange arbeidstakere har om en deilig
juleferie, men så kommer bruddet, og den positive tankerekken punkteres raskere enn du
rekker å si God Jul. Tematikken er mørk, men man velger å ikke trekke kniven for langt inn i
det vonde. Ikke banebrytende radioreklame, men fint gjennomført for en viktig organisasjon
og et brennende tema. Gratulerer med byråets første pallplass noensinne!

»
SSSTIF2001R4