Desember 2024

TV 2 1. plass

Byrå: Anti Oslo
Kreativt team:
Prosjektleder: Mari Jacobsen
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV 2
Juryens begrunnelse:

I disse norske radiospottene er handlingen satt til en dystopisk setting alle kan
kjenne seg igjen i: Du sitter i sofaen og prøver å finne ut hva du skal se på.
Sånt blir det fin radio av.
Noen i juryen får egentlig litt lyst til å se britisk sosialrealisme om en hardt
prøvet familie under Thatcher-regjeringens jerngrep. Likevel er det ingen tvil
om at TV2 Play får fortalt akkurat hva de tilbyr av underholdning på en
morsom måte. Og hva de ikke tilbyr. Hyllesten strekker seg helt til en påstand
om at radiospottene er bedre enn filmene i samme kampanje. Så kanskje TV2
skal slutte med reklame på TV og heller satse på radio? Vi gratulerer uansett
siste månedsvinner i 2024 med seieren.

»
Tysk kunstfilm TTO2VB3001R4 (0:30)
»
Bristisk sosialrealisme TTO2VA3001R4 (0:30)
»
Spansk krimsåpe TTO2VC2501R4 (0:25)

Handelens miljøfond2. plass

Byrå: Per Høj
Kreativt team:
Konsulent: Jon Fredrik Sandengen
Prosjektleder: Magnhild Foldøy
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Handelens miljøfond
Kundeansv.: Camilla Münster og Stian Kallekleiv
Juryens begrunnelse:

Påminnelser om at vi må huske handlenett har blitt hyllet i Sølvmikken tidligere.
Denne gangen vrir Handelens Miljøfond litt på konseptet og viser en slags selvinnsikt
på at de maser. Sluttresultatet har blitt en god radiokampanje. Vi lar oss underholde,
og lover at vi skal huske handlenett i 2025, så lenge Handelens Miljøfond fortsetter å
mase.

»
Kort reminder 1 HNFJHG0501R4 (0:5)
»
Kort reminder 2 HNFJHA0501R4 (0:5)
»
Kort reminder 3 HNFSLA3001R4 (0:30)
»
Kort reminder 4 HNFJHC0501R4 (0:5)
»
Kort reminder 5 HNFJHB0501R4 (0:5)
»
Kort reminder 6 HNFJHN3001R4 (0:30)

Coop Mega3. plass

Byrå: WAL
Kreativt team:
Konsulent: Andreas Borgen / Helle Jentsch
Prosjektleder: Helle Jentsch
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Coop Mega
Kundeansv.: Lotta Paulin De Rijke, Tora Wold Ødegard
Juryens begrunnelse:

En annen dagligvarekjede påstår at det enkle er ofte det beste. Når Coop Mega har
en såpass kjent jingle som dette, så er kanskje det enkleste og beste å synge om alt
man har av julevarer i butikkene? Det fungerer uansett godt nok til å få en 3. plass i
desember. Dette er et utømmelig konsept som bidrar til at flere av oss er dømt til å
nynne på Coop Mega-melodien helt frem til neste jul.

»
Pinnekjøtt ribbe MGAPKR1501R4 (0:15)
»
Lutefisk MGALUF1501R4 (0:15)
»
Roastbiff MGAROA1501R4 (0:15)
»
Tilbehør MGATLB1501R4 (0:15)
»
Ost MGAOSS1501R4 (0:15)