Juli 2024

Norske Kulturarrangører og NOPA1. plass

Byrå: Anorak
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Norske Kulturarrangører og NOPA
Kundeansv.: Siri Haugan Holden
Juryens begrunnelse:

Norske kulturarrangører og NOPA gjør en ekstremt god jobb på å gjøre oss
selvbevisste på den personen vi ikke ønsker å være. De absurde samtalene og de
irriterende personene får fram poenget om hvordan man ikke skal oppføre seg på
festival. Spottene får juryen til å sette seg inn i hvordan avbrytelsen ville føles i en
reell festivalsetting på en effektfull måte. En kreativ og god produksjon og en verdig
vinner.

»
Minor Majority - She gave me away og alt blir jo godt når det grilles NPPFMM4501R4 (0:45)
»
No. 4 - En annen deg og den fuckings loser’n NPPFN44501R4 (0:45)

Sanitetskvinnene2. plass

Byrå: NORD DDB
Kreativt team:
Konsulent: Guri Sanders
Prosjektleder: Helene Follesøy-Thuen
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Sanitetskvinnene
Kundeansv.: Magalie Fièvre
Juryens begrunnelse:

Når mange av oss tenker sol og strender om sommerferien, er det flere som nødvendigvis
ikke har like hyggelige assosiasjoner og opplevelser. For det er en del som faktisk har det
vont, og dette gjør Sanitetskvinnene oss bevisst på, på en særdeles god måte. Ved bruk av
norsk og spansk tar de med oss på en fin reise, som starter tilsynelatende ufarlig og utvikler
seg vondere og vondere. Juryen er imponert!

»
Ferieparlør NJESPA4001R4 (0:40)

Circle K3. plass

Byrå: The Oslo Company
Kreativt team:
Konsulent: Lise Marie Mørkved
Prosjektleder: Judith Preisig Parviainen
Kunde: Circle K
Kundeansv.: Johan Kraft-Johannsen
Juryens begrunnelse:

Kommunikasjon av pris og produkt kan til tider bli akkurat det, kommunikasjon av pris og
produkt. Her har Circle K derimot fått dette til på en veldig morsom måte. Utlendinger som
prøver seg på norsk er alltid morsom. Dette i kombinasjon av teknologi som bommer, blir
veldig gøy og juryen lar seg underholdes godt av det. Dette i tillegg til at Circle K får fram det
taktiske budskapet sitt. Enda et bevis på at det ikke er et likhetstegn mellom taktisk
kommunikasjon og generisk. En fortjent bronse.

»
Burger og Drikke - CRKBDA3001R4
»
To Pepsi Max - CRK2PM3001R4
»
Spar 50 øre - CRK50S3001R4
»
Vinn drivstoff - CRKVDS3001R4