Kreativt team: | |
---|---|
Kunde: | Telenor |
Juryens begrunnelse: | |
Den nye juryen samlet seg for første gang med spente ører, men konklusjonen etter å ha hørt gjennom månedens innsendte arbeider er at nivået på ingen måte skremmer. Herfra håper vi det bare går oppover. Månedens spot er kanskje noe så kjedelig som en udramatisert reklame. Det ble da også heftig diskutert om den i det hele tatt bør være med i en radioreklamekonkurranse som blant annet skal premiere kreativitet, eller om den ville hørt mer hjemme i en mediakonkurranse. Men nytenkningen i budskapsplassering var såpass, ja, nettopp, ny og smart, og treffer målgruppen sin på så uendelig perfekt tidspunkt og setting, at den til slutt ble kåret til månendens spot. Gratulerer. |
Byrå: | Grey Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Vålerenga Fotball |
Juryens begrunnelse: | |
Alt for ofte hører, og lager, man radio som ikke kan bli gode kampanjer. Det er ikke tilfellet med månedens andreplass, en fargerik kampanje som svømmer i utmerkelser hittil i år. Juryen merker seg dog at disse kunne vært byttet ut med de tidligere; de som har likt de tidligere spotene, liker også disse, mens de som ikke likte de tidligere, ei heller ble overbevist denne måneden. Kanskje er det på tide å leke litt mer med konseptet? Slippe seg litt løs, akkurat som vif-spillerne har gjort siden Rekdal gikk? |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Nutel |
Juryens begrunnelse: | |
Stor var overraskelsen da juryen hørte Nutels nye grep. En liten endring fra forrige radiokonsept, kan man trygt si. Selv om ikke alle var overbevist av produksjon og skuespill, var alle enige om at det er en veldig god idé i bunn, fint tenkt, og alt i alt en god spot. |