November 2006

If1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: If
Juryens begrunnelse:

Hva er sjansen for at Ifs radioreklame for forsikring av barn både sjarmerer
og imponerer juryen, og rett til topps i kåringen av månedens spot for
november? Ganske høy, viste det seg. Ifs kampanje for beregning av risiko
har holdt på en stund, og vi blir også denne gang tatt med inn i den samme
snåle testverdenen. Denne gang i samspill med en svært ung skuespiller, og
med en logisk slutning til slutt om hvorfor så få barn er forsikret. Både
morsomt utført og elegant tenkt!

»
"Barn"

EA Games2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: EA Games
Juryens begrunnelse:

Cup er cup, og fotballen er rund. Alle som har en minimal interesse for
fotball vet at det er et spill hvor marginer kan bli utslagsgivende. Men at
en veltet brusflaske, eller krampe i en noe så uviktig kroppsdel som
tommelen kan avgjøre en kamp, høres drøyt ut. Ikke når det gjelder
tv-spillversjonen av fotball! De i juryen som noen gang hadde benket seg
foran tv-en med venner, og tapt, kjente seg umiddelbart igjen her. Juryen
likte nok brusflaske-spoten best, men FIFA 07 får for god innsikt og en god
ide.

»
flaske
»
krampe

Trygg Trafikk3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Trygg Trafikk
Juryens begrunnelse:

At det dør mye elg i trafikken hvert år er jo trist, men at dette skulle få
juryen til å sitte å tenke at vi må huske å bruke refleks, var fullstendig
uventet. Disse to tingene har jo tilsynelatende ikke noe med hverandre å
gjøre, men i denne pussige spotten får vi vite av ingen av disse stakkars
elgene brukte refleks. Og da er det jo bare å finne fram refleksen igjen,
da. Det kan godt fungere å fortelle et alvorlig budskap med humor. Og gjerne
på bekostning av elg.

»
Elg i trafikken