Desember 2006

Hydro1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Hydro
Juryens begrunnelse:

DDB og Hydro fortsetter å imponere med konseptet som forteller at det går an å tenke stort
i et lite land. I dramatiseringen denne gangen er det vår særnorske juledrikk gløgg
som gjør stor suksess utenfor landets grenser. Gløggen er puttet inn i et Coca-Cola-lignende
reklameunivers på en herlig frekk måte. Stort oppsummert: Stor idé, stor produksjon –
og stor avstand ned til de andre desemberspottene.

»
Gløgg

Wilfa2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Wilfa
Juryens begrunnelse:

Verdens Sterkeste Mann og Wilfa ble nest best i test med sin best i test-spot for Moccamaster.
Dette er så enkelt, så basalt – og så rett fram at det nesten er litt irriterende å belønne innsatsen
med en 2. plass. Men har man et produkt som er best i test, så er det kanskje like greit å bare si det
som det er. Det hele er tross alt gjort med overlegg – og med et lite smil om munnen.
Dermed blir irritasjon til gratulasjon.

»
Mocca

Statoil3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Statoil
Juryens begrunnelse:

Det er vanskelig å skrive en lang og fornuftig argumentasjon rundt hvorfor Statoils kampanje
for kaffeavtalen fortjener 3. plassen. Ideene virker nemlig totalt meningsløse.

Men siden juryen blir sittende å småhumre etter å ha hørt spottene, blir det hele med en gang
litt mer meningsfullt. Juryen kaster alle sine analytiske evner på sjøen og lar dem bade i oljesøl --
mens McCann og Statoil trygt drar i land 3. plassen.

»
99 eller 199
»
Termos
»
Kopp