Februar 2007

SAS Braathens1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Nilsen & Halvorsen
Kunde: SAS Braathens
Juryens begrunnelse:

Ideen er kanskje ikke revolusjonerende, men tekstene og produksjonen er fantastisk!
Budskapet er pakket inn i tre deilige, klissete kjærlighetssanger, noe som både er
relevant og ikke minst veldig, veldig morsom! Det er mange melodiøse radiospotter for tiden,
men her har man truffet sjangeren svært godt.

»
Gyllen sjanse
»
Lejon
»
Aleine

YX2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: YX
Juryens begrunnelse:

YX Bilvask
Det er godt gjort å lage flott poesi ut av et så usexy produkt som bilvask.
Denne spotten har en original og visuell idé, den er fint fortalt og godt produsert.
Juryen ble imponert.

»
Jazzklubb

YX3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: YX
Juryens begrunnelse:

YX Pølser
Live Aid er en egen sjanger, og hva er vel mer naturlig enn å bruke nettopp denne
når man skal kjempe for likhet for pølser. Juryen synes det var en fin link her og gir dermed
3. plassen til en spott som har en sterk idé og som i tillegg er fin å høre på.

»
Pølsesangen