April 2007

Telenor1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

Juryen merker seg at det var mye bra radio denne måneden. Shortlisten var spennende, og det var spesielt artig at såpass mange store og etablerte annonsører hadde markert seg. Dog kan nevnes at det var en viss avstand mellom 2. og 3. plassen denne runde, fordi to arbeider utmerket seg spesielt.

Telenor – Fotball på mobilen
En behagelig, underfundig og rolig fotballspot, det er det ikke ofte juryen snubler over. Ingen jubel, stadionlyd, eller slitsom speaker, bare små, morsomme og herlig relevante ordspill som alle i målgruppen kjenner seg igjen i. Og takket være akkurat rett mengde produksjon, og så faller det så herlig sammen på slutten.

»
Fotballbegreper

Skattedirektoratet2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Skattedirektoratet
Juryens begrunnelse:

Skattedirektoratet – ikke levere på papir
Juryen var i utgangspunktet litt delt, men ble til slutt enige om at dette er veldig god radio. Uventet, løs snipp, og fantastisk produksjon og casting. Denne mannen ER skatteetaten. Fin fortsettelse av konseptet fra 2003, mente noen, og det er vel også en bra ting?

»
Piping
»
Nasjonalfugl

Radio for Alvor3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Radio for Alvor
Juryens begrunnelse:

Radio for Alvor – Autismeforbundet.
Et godt brukt grep, men her er det fint og velprodusert. God bruk av gammel, svensk slager, uten å være ironisk.

»
Autisme