Byrå: | Grey Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Vålerenga Fotball |
Juryens begrunnelse: | |
Disse spottene bryter med kategorien og viser at fotball tross alt er ganske magisk. Noe juryen synes var ekstra morsomt (særlig de mest Vålerenga-patriotiske av dem) var at nettopp Thomas Holm blir gjenstand for denne nesegruse heltedyrkelsen. Når sant skal sies er det vel vanskelig å finne en mindre helteaktig spillertype enn han. Og det er kanskje denne distansen som gjør konseptet så bra. Hvis Enga begynner å spille som radioreklamen havner de nok høyere på tabellen, men det gagner kanskje ikke konseptet. Grattis til Grey. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Tine Iste |
Juryens begrunnelse: | |
Det ble delt annen plass denne måneden. En sommerlett jury klarte ikke skille mellom to av Norges største annonsører. Hva skjer a? Lage antikule radiospotter lissom? Kom igjen a. Lang over en mikrofon. Juryen var litt delt her. Noen likte produksjonen og da særlig overgangene godt, andre synes nettopp dette var litt haltende. Uansett; sjarmerende radio som holdt til sølv. Noen mente forresten at batikk snart var på vei inn igjen (Gud forby), men spotten rakk heldigvis å gå på lufta før det. PS: Teamet er visstnok på jobbsøk. Noen interesserte? |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Norsk Tipping |
Juryens begrunnelse: | |
Vi liker pose veldig godt. Befriende kort og god dramatisering av store flaxlodd. Utmerket faktisk. Den andre spotten henger ikke helt med. Mye papir, ja, men det betyr ikke nødvendigvis stor pakke. Her kan vi samtidig komme med en oppfordring: Det går an å være med i sølvmikken med enkeltspotter. |