Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Pioneer |
Juryens begrunnelse: | |
Dette var en middels måned med en langt over middels vinner. Pioneer vant enstemmig fordi det er en morsom dramatisering. Av tv. På radio. Det er befriende når samtlige driter i bristen med at kameraet strengt tatt hadde fulgt ballen. Dette er en radiospot vi har hørt noen ganger nå, som vi fortsatt digger, og som vi fortsatt skulle ønske vi hadde laget selv. Gratulerer! |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Sosial og helsedirektoratet |
Juryens begrunnelse: | |
Spottene for sosial- og helsedirektoratets røyketelefon fikk andreplass, ris og ros. Det viser seg gang på gang at spotter det blir diskutert rundt, ofte når høyere enn de som bare blir omtalt med ”Ganske bra” eller ”Grei radio”. Alle var veldig enig i at det er bedre å snakke med røyketelefonen enn seg selv når man skal slutte. At de var litt annerledes ble også nevnt. Noen små trommeirritasjoner og ønskene om et litt strammere og morsommere manus druknet i spottenes gode ide og sanne budskap. Dette henger på greip, sneip. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Video Nova |
Juryens begrunnelse: | |
Video Novas filmklippspott kapret tredjeplassen for februar. Den er morsom, men også denne en av de mer diskuterte. Spotten har høyere underholdningsverdi enn de fleste av månedens innsendte, men juryen satt allikevel igjen med følelsen av at dette enorme universet ikke var utnyttet til det fulle. Det finnes vel mange morsomme og mindre slitte filmklipp en Jack Nicholsons utbrudd i vitneboksen? Men for all del, det handler om film og det er moro. Relevant moro. Derfor fortjent. |