Desember 2005

Telenor1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

Dette var et friskt pust i en måned som ikke nådde de store høyder. Juryen var helt klart enig om at dette var rundens beste. Det er en stor kampanje som imponerer med 24 jevnt bra spotter. Noen jurymedlemmer mente at denne julekalenderen er det beste som har blitt gjort på dette konseptet. Det er morsomt, trivelig og har høy kvalitet, både i produksjon og i manus. Skuespillerene fortjener også en klapp på hver sin skulder, de har gjort en solid innsats i denne kampanjen.

»
Des 01
»
Des 02
»
Des 03
»
Des 04
»
Des 05
»
Des 06
»
Des 07
»
Des 08
»
Des 09
»
Des 10
»
Des 11
»
Des 12
»
Des 13
»
Des 14
»
Des 15
»
Des 16
»
Des 17
»
Des 18
»
Des 19
»
Des 20
»
Des 21
»
Des 22
»
Des 23
»
Des 24

Leiv Vidar2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Leiv Vidar
Juryens begrunnelse:

Disse spot’ene er absurde og rare, men flere i juryen skulle ønske at de var dratt enda lenger ut. Juryen var imidlertid enig om at spot`ene ble avsluttet med en bra voice og jingle. Det hersket litt usikkerhet rundt selve konseptet “pølser på hjernen”, og hvor kjent det egentlig er for folk der ute, noe som spot’ene jo er avhengig av. Diskusjonen var likevel ikke heftigere enn at Leiv Vidar stakk av med en andreplass denne måneden.

»
Des 02
»
Des 01

Meny3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Meny
Juryens begrunnelse:

Litt ujevnt. Det var diskusjon rundt hvorvidt dette var engasjerende nok. Juryen liker derimot hvordan man framhever produkter og tilbud. I tillegg er det solid produsert. Med andre ord en velfortjent tredjeplass.

»
Des 04
»
Des 03
»
Des 02
»
Des 01