Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Polly |
Juryens begrunnelse: | |
Morsom nøtteradio som juryen mente bare var nødt til å vinne Sølvmikken. Dette er enkle dialogbaserte dramatiseringer hvor skuespillerprestasjonene løfter ideene til å bli små, salte sjarmbomber. Juryen vil også berømme teamet/produksjonsbyrået/kunden for at man går rett fra dramatisering til jingle uten det sedvanlige stoppet innom herr eller fru voice. Og så er det jo litt greit med en jingle som ikke høres ut som en jingle, da. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Hydro Texaco |
Juryens begrunnelse: | |
Lekent tekstarbeid og leken produksjon gjorde det lekende lett for juryen å gi andreplassen til Hydro Texaco. Koselig, hyggelig, morsomt, forfriskende og annerledes var noen av adjektivene juryen brukte for å beskrive kampanjen. Er det like hyggelig å handle på Hydro Texaco som det denne radiokampanjen beskriver – kommer sannsynligvis kundene igjen og igjen. Juryen hører også gjerne "hei igjen!" igjen. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | SAS Braathens |
Juryens begrunnelse: | |
SAS Braathens landet trygt på tredjeplass med noen dramatiseringer rundt folk som ikke har besøkt hverandre på en stund. Mens man i den ene spoten virkelig har klart å lage en slice-of-life-stemning på grensen til autentisk, ble den andre spoten alt for overdrevet og sketsjaktig. En kunstig mørk studioprodusert stemme er ikke morsomt! |