Oktober/November 2002

Telenor1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

Dette er beste jeg har hørt på en stund – Henrik. Dette er absurd morsomt og er en utrolig god ide. Det er fint at Telenor gjør noe så lett og moro, litt skoleteater aktig som er veldig bra på radio. Det er et tydelig og bra godt konsept som spiller på strenger vi alle kjenner igjen, men med en vri som er overraskende. Det eneste juryen hadde å påpeke var at det er mulig spottene er for morsomme, slik at man ikke får meg seg forbrukerfordelene ved å slå sammen tre regninger til en. Igjen setter juryen pris på det upretensiøse og rett fram i spottene.

»
Okt/Nov 01
»
Okt/Nov 02

Dagbladet2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Dagbladet
Juryens begrunnelse:

Dette er en klar idé. Det var noen som koblet av etter Stars, Sprangle, Banner, det blir for langt mellom låta og voicen. Dette liker jeg veldig bra – Henrik. Det er en litt slapp voice, spotten hadde fortjent litt mer spenstighet. Dette er intelligent gjort, men den er om mulig for intelligent og smart til at den passer på radio. Juryen er usikre på om folk tar poenget. Dagbladet har et knall konsept for tiden og flere mente at filmene er bedre. Konseptet kan tas ut i mange varianter, og spirer til å bli et meget godt radiokonsept.

»
Okt/Nov

Telenor Plus3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Telenor Plus
Juryens begrunnelse:

Veldig bra konsept, men det må da være mange andre ting som er morsommere. Det holder liksom med en kjærsete spot. Moussaka spotten er klart den morsomste for da vet man ikke hva han skal svare. De situasjonene hvor man blir usikker på hva en skal svare mener juryen man skal strebe etter. Detter er et meget godt konsept og har en grunn ide som de fleste i juryen mente var meget bra. Man må bare strebe etter litt mer spenstige situasjoner, og litt mindre info i voice overen.

»
Okt/Nov 01
»
Okt/Nov 02
»
Okt/Nov 03