Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Kvasir |
Juryens begrunnelse: | |
Morsomme spotter, veldig enkelt og fint på radio. De kommuniserer produktfordelene på en relevant, kort og glimrende måte. Dramatiseringene lager fine bilder i hodet på folk og konseptet er jo utømmelig og kan utvikles i alle retninger. Det er enkle og fine radioideer som kan virke umiddelbare, men de sitter som en kule på radio. Tror dette absolutt funker og gjør jobben for Kvasir. Folk vil tenke på Kvasir når de skal søke på nettet. Deilig at spottene er så korte og effektive. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Redd Barna |
Juryens begrunnelse: | |
Nummer to er den klart beste, fordi overgangen mellom dramatiseringene er mye tydeligere. I den en første bør de lete etter andre skolesettinger da lydbilde nesten blir komisk forvirrende, og det er litt synd for en slik kunde. Enten så treffer disse spottene ellers så bommer de skikkelig, så kommunikasjonsverdien er man litt usikre på. Grunn ideene her er veldig gode, men man må jobbe med tydeligheten. Man oppnår nok det ønskede kommunikasjonsmålet ved at vi tror folk husker at de skal gi penger til barna i Irak. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Egmont |
Juryens begrunnelse: | |
Dette er ganske morsomme spotter, selv om det virker som det er noe som mangler i ellers strålende ideer. Spottene blir litt lange og flere i juryen slet med troverdigheten til nyhetsreporteren, kanskje de kunne satt tilbake til studio? Kanskje man kunne lagt til litt tegneserielyder, det er ikke sikkert det fungerer men det kunne vært et grep som kunne prøves. Hunden som prøver å fortelle at den ikke er hund er den beste, den er mest Donald. Spottene har en god ide, god kommunikasjonsverdi og det er et godt konsept. Det er et større potensialet i dette konseptet enn det som har kommet fram i dag. Man har flere tydeligere bilder til Donald verdenen. |