Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Colour Line |
Juryens begrunnelse: | |
Dette er sjarmerende og morsomt. Det funker bra med den mørke stemmen som gjentar det barnet sier. Det er voice overen som gjør spotten morsom og skaper et barnslig engasjement. Det er et snodig sjangergrep som man kjenner godt igjen. Kua spotten er litt fjernere enn de andre spottene. De to første er lett tilgjengelig, den siste blir for hemmelig. Man skjønner ikke hva nyhetssjangeren har i spottene å gjøre, men det blir kanskje flisespikking. Dette er nok ikke en kampanje som kan gå over lang tid, men som en enkeltstående kampanje er det meget bra. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | VG |
Juryens begrunnelse: | |
Helt grei spot, det funker bra. Man blir litt blendet av forrige måneds vinner, som juryen mente var bedre. Det er veldig bra at VG kommer inn så brått mot slutten, det kutter masekoppen på en veldig bra måte. Spottene er veldig bra produsert sier en enstemmig jury. Korte og befriende enkle spotter. Voicene er bra spilt og veldig presis. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Natteravnene |
Juryens begrunnelse: | |
Det er en trist stemning gjennom hele spotten og i alle spottene. Spottene kommuniserer på en enkel og lettfattelig måte et økende problem i samfunnet. Det beveget juryen. Det blir litt mye ”ikke”. Det skulle vært gjort enklere på radio, det blir litt for av det ”gode”. Den gjør nok jobben, den vil nok verve flere til Natteravnene. |