Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Monter |
Juryens begrunnelse: | |
Sinnsykt morsomt! Man ser lett karakterene for seg. Det som skuffer mest i ellers meget bra spotter er voicen overen, som juryen mener er litt for lang. Spotten "Garderobeskap" er vel den slappeste, litt gammel vits som ikke tas bra nok ut. Dette er meget bra produksjon og bra skuespill, som bruker produktene Montèr selger til å dramatisere morsomme ting. Spottene vokser for hver gang man hører dem og man blir mer og mer kjent med karakterene. De har skapt en egen verden på radio som er en meget bra prestasjon. Dette er vel noe av det beste som kunne hendt Montèr. |
Byrå: | Reklamebyrået Hei! |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Kreftforeningen |
Juryens begrunnelse: | |
Veldig bra radioideer som tydelig får fram at det er en av tre som får kreft. Juryen mente at grepet med smittende lyder på radio ville passet bedre til andre produkter enn kreftsaken. Ideen formidler statistisk en av tre konseptet bra, men det blir litt for fleipete om en så alvorlig sak. Skal ha kreditt for at de gjør et radiogrep som har til hensikt å gjøre noe med folk. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Kylling.no |
Juryens begrunnelse: | |
Den første er dritmorsom, men de er litt slapt produsert. Kylling.no står ut på radio og har funnet sitt eget språk på radio folk legger merke. Det blir litt for dumt å prate med kyllingen, det er bedre at kyllingen kommer som en overraskelse. Helhetsintrykket trekkes ned av de to siste spottene. Spottene kan dras i mange retninger og man har mange mulige dramatiseringer, noe de også har gjort med litt vekslende hell denne gangen. |