August 2003

Esso1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: VMP
Kunde: Esso
Juryens begrunnelse:

Dette er rett og slett bare drit morsomt. Juryen er delt omtrent på midten om hvem som best, med ”Puddelrock” hakket foran. Spottene kommuniserer akkurat det den skal på en enkel, lettfattelig og produktnær måte. Spottene har en klar og tydelig ide som står ut i radiobilde. Det er bra avlevering av budskapet og bra produsert. Vanskelig å snakke om dette som et konsept da lange pølser ikke er en kampanje som skal vare i det uendelige. Men ”Vi kjenner livet på veien” er et bra konsept hvor man kan leke seg i mange retninger, noe forskjellige team hos New Deal også har gjort.

»
Aug 01
»
Aug 02

Kvasir2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: VMP
Kunde: Kvasir
Juryens begrunnelse:

Søk og finn. Det som har vært sjarmerende med disse spottene er de korte poengene som vi mener mangler denne runden, i hvert fall i den ene spotten. Det er ganske stor forskjell på spottene, den ene er relativ enkel, mens den andre er flere ideer satt sammen til en litt for komplisert spot. Det er delt om dette tar konseptet videre i positiv retning, eller om konseptet er på vei ut i ingenting.

»
Aug 01
»
Aug 02

Montér3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Montér
Juryens begrunnelse:

Fortsatt morsomt, akkurat som før. Litt tilbake til det opprinnelige med telefonsamtalen. De nye spottene utvikler ikke konseptet, men det er som forventet på en positiv måte. Det meste er sagt om disse spottene og det er ikke noe nytt i denne runden. Den første spotten er litt for mye slapstick humor. Tidligere har det vært små pussige situasjoner, mens nå virker det litt ”konstruert”. Det virker som man prøver å ta konseptet videre og lykkes bare delvis, uten at juryen er sikker på om det er nødvendig å hele tiden ta det videre og videre. Montèr har skapt et univers som de eier og mer skal man ikke forlange av et radiokonsept

»
Aug 01
»
Aug 02