Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | VG |
Juryens begrunnelse: | |
Det er noe av det bedre VG har gjort på en stund. Juryen føler at spottene har vinglet litt i forhold til konseptet, men disse spottene er veldig på produkt og konsept. Spottene sitter som en kule og er enkle og tydelige. En svakhet er at man kommuniserer tre spotter for kultur som VG ikke er de sterkeste på. Dette er et utømmelig konsept, noe som er bevist i mange år, og det virker som man nå har truffet med et bra radiokonsept også. Veldig bra skuespill og spottene er meget bra produsert. Det er ikke mange konsepter man bare ønsker å høre flere spotter av, men dette er en av disse. En klar vinner. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Synnøve Finden |
Juryens begrunnelse: | |
Synnøve Finden har vært kommentert jevnlig i denne spalte og er fortsatt et veldig bra konsept. Konseptet er tatt videre på en veldig bra måte, selv om det ikke er det beste eksempelet på utviklingen fra matpakkemonologene. Dette er en tørr og bra humor jeg liker – Stig. Dette virker helt sant, dette er biologenes lunsjpause, selv om det blir vel mye fagsjargong. Kommuniserer veldig bra Synnøve Finden, og dyrker merkevaren. Man får ikke mer lyst på ost av spotten, men man får navnet ”top of mind”. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | OEH (Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt) |
Juryens begrunnelse: | |
Den siste er forskjellig fra de to første og trekker ned snittet. Dette er spotter som står ut i radiobildet og er unike i sin stil og tone. Det tar litt lang tid før noe kommer, og spottene kunne med hell vært kortere og kanskje litt tydeligere. Spottene har en god kommunikasjonsverdi og får sagt akkurat det de skal si. Som en kuriositet kan man nevne at det ble en lang diskusjon om hvorvidt kyllingen passer best i et TV show eller i tårnet, uten at juryen klarte å ta en enstemmig stilling til det spørsmålet. |