Byrå: | Morgenstern |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Camilla Kim Kielland |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Finn.no |
Kundeansv.: | Hanne-Lill Johnsen |
Juryens begrunnelse: | |
Det er mye som går på radio, men dette må være noe av det beste. Konseptet til finn.no er ikke nytt lenger, men likevel klarer de å fornye det gang på gang. Og det magiske er at det fortsatt stjeler showet og funker gull. Juryen vred seg i både gjenkjennelse og latter. Her sitter alt: Innsikt, manus, timing, produksjon og skuespillerprestasjoner. Virkelig forbilledlig radioreklame som får det til å virke lett å lage radioreklame – selv om de færreste klarer å lage så bra radioreklame. Applaus og en (bittelitt brukt, men like fin) sølvmikk til teamet! |
Byrå: | Atyp |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Birgitte Christensen |
Prosjektleder: | Kathrine Hovden |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Mercedes-Benz |
Kundeansv.: | Andreas Hauger |
Juryens begrunnelse: | |
Radio kommer sjelden med bilde, men når vi hører disse spottene, er det som om vi ser Mercedes Benz Citan foran oss på parkeringsplassen. Ja, selv de i juryen som har null peil og interesse for bil, syntes disse satt som en lærerik kule. Vi liker spesielt godt at man har unngått å overlesse spottene med produktfordeler, men i stedet tør å fokusere på bagasjerommet som er SÅÅÅ stort at man kan gå seg vill i det, og hvor verktøykassa blir litt skummel å hente ut, for tenk om man ikke finner veien tilbake? Veldig gøy! Og gode skuespillere løfter det ytterligere! |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Arne Eggen |
Prosjektleder: | Trine Olsen |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Skoda |
Kundeansv.: | Per Christian Worren og Christopher Barr Pedersen |
Juryens begrunnelse: | |
Hvem har vel ikke blitt litt irritert på andre bilførere i blant? Underholdende spotter – juryen likte spesielt «Luskende bil» og «Lukeparkering». Ekstrapoeng for et veldig flott musikkbilde (pikkolofløyte <3 ) som skiller seg ut i bil-mengden. |