Byrå: | Atyp |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Marius Jensen |
Prosjektleder: | Anja Kristiansen |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Fortum |
Kundeansv.: | Iselin Klev, Morten Willumsen, Tobias Gausemel Backe, Eli Storlie Bergsmark |
Juryens begrunnelse: | |
Du vet den radiospotten som snakker om en reklamefilm, sånn at filmen kommer på radio på en måte? Ikke det? Vel, den er i alle fall mer enn bra nok til å vinne månedens Sølvmikk. Det er gøy med film på radio! Det handler om noe så enkelt som et navnebytte, og det er befriende hvor ærlige disse spottene er på nettopp det. Friskt energinivå og fint spill, som får filmene til å rulle over den indre skjermen i hodet. |
Byrå: | Per Høj |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Sverre Midttun |
Prosjektleder: | Magnhild Foldøy |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Storebrand bank |
Kundeansv.: | Zeeshan Shah |
Juryens begrunnelse: | |
Storebrand har bank. Og hvis man ikke kan si det, syng det. Noen av sangvariantene truer med å sprenge skalaen på kleinhetsbarometeret for enkelte, men kampanjen er velprodusert, tydelig og underholdende. I sum blir man sjarmert av den frodige variasjonen dette grepet tar oss gjennom. |
Byrå: | Atyp |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Svein Larsen |
Prosjektleder: | Sonja Njølstad |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Skatteetaten |
Kundeansv.: | Bugge Mjærum |
Juryens begrunnelse: | |
Her var det flere som møtte seg selv i døra. Innsikten treffer der den skal, og dette gjør noe med oss – nesten ferdig er rett og slett ikke godt nok. Grunnideen er strålende, og bygger videre på en fin tone som Skatteetaten har utviklet over de siste årene. Til neste års påminnelse ønsker vi oss enda mer uventede situasjoner. For dette er nesten en vinner. |