Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Trond Sandø |
Prosjektleder: | Eline R. Vik |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Telia |
Kundeansv.: | Camilla Forberg, Ingvild S. Steg, Stine Brufjell. |
Juryens begrunnelse: | |
«Det er mye som er gøy her i livet. Ting på G, for eksempel. Spesielt hvis de blir framført av ymse dialekter med ymse lidenskaper. Dette konseptet oser av overskudd og innspillingsglede! Juryen er litt usikre på om det ble røyket litt vel mye før det hele ble produsert, men samme kan det være, for vi liker det. Dessuten synes juryen det er deilig å bli minnet på hvilket mangfoldig land vi faktisk lever i, fullt av folk som leter etter alt fra glutenfrie oppskrifter til gospelsanger og G-punktet. Også digg at ingen av dem tar seg selv så høytidelig, ei heller avsender Telia! Gratulerer!» |
Byrå: | WAL |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Christian Bernt |
Prosjektleder: | Elisabeth Austheim |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Aktiv Eiendomsmegling |
Kundeansv.: | Alice Rymill |
Juryens begrunnelse: | |
«Andreplassen denne gangen går til noe så utrolig som en halv kampanje. Altså «Natta»-delen i konseptet til Aktiv Eiendomsmegling, og ikke den spotten de har kalt «Forlate redet», for den skjønte vi ikke. Men altså: «Natta»: Skikkelig søt, skikkelig enkel, skikkelig spot on. Vi lo og så for oss hele familien, mens vi minte oss selv på å bruke prevensjon.» |
Byrå: | Fuel Reklamebyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Benedicte Unhjem Johansen |
Prosjektleder: | Benedicte Unhjem Johansen |
Prod.selskap: | Slate Productions |
Kunde: | BAMA |
Kundeansv.: | Ingebjørg Hjortdahl |
Juryens begrunnelse: | |
«Tredjeplassen går til et bidrag juryen er usikre på om den skal tolke som en bokstavelig kjærlighetserklæring til norske grønnsaker, eller med et humoristisk-ironisk rom-com-blikk. Juryen velger å legge det siste til grunn, og belønner med pallplass. Sjelden har vel ordet «gjensynsglede» blitt uttalt (og hyppig repetert) så sensuelt som dette. Juryen lo høyt, men hadde likevel ønsket seg større variasjon i spottene, og at man hadde våget å gjøre grepet enda tydeligere. Skal man først bli full av gjensynsglede over en løk, kan man jo godt smøre litt tjukt på. Kroppslige reaksjoner, klissete floskler, klumsete gester og forførende dagdrømmer – er det en ting Hollywood har lært oss, er det at kjærligheten er et fruktfat! For å sitere Forrest Gump: «I may not be a smart man, but I know what love is.» Og det er nok litt mer enn det vi fikk servert denne gangen.» |