Byrå: | Per Høj |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Sverre Midttun |
Prosjektleder: | Magnhild Foldøy |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Storebrand |
Kundeansv.: | Zeeshan Shah, Christina Søraas |
Juryens begrunnelse: | |
Det er noe skummelt, dommedagsk over robotene og deres plass i kundeserviceverden. Derfor er det deilig å se at Storebrand spiller menneskelighets-kortet helt ut. Her fikk vi tre spotter med et enkelt budskap om personlig rådgivning som juryen smilte godt av. Dialogen er godt skrevet, og virker til tide improvisert noe som gir det enda mer varme og personlighet. Valg av skuespiller kunne ikke passet bedre, da Linn Skåber vel er det motsatte av en robot. Årets siste Sølvmikk går til Storebrand. Grattis! |
Byrå: | NORD DDB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Mirka Härkönen |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Mcdonalds |
Juryens begrunnelse: | |
Andreplassen for desember går til McDonalds og en spott flere i juryen gikk fem på. Spotten åpner som en hvilken som helst annen «åpne julegaver-spot», men ender selvfølgelig med et hamburgermåltid på Mækkern. Juryen likte godt at McDonalds er bevisste på sin lille plass i jula, og ikke overdriver den. Fin spott! |
Byrå: | Anorak |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Hege Iren Dyrseth |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | KLP |
Kundeansv.: | Nils Fredrik Wisløff-Høgestøl |
Juryens begrunnelse: | |
Disse spottene fra KLP rørte juryen. Her lykkes man med å skape julestemning helt uten bruk av bjeller og «Glade jul». Grepet med å takke barna som låner bort foreldrene sine i jula er sterkt - og juryen fikk en fin og nødvendig påminnelse om at det ikke er alle familier som er fulltallige på julaften. Gratulerer! |