Byrå: | Per Høj |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Håkon Fretheim og Gro Larsson |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Helseutvalget |
Kundeansv.: | Rolf Angeltvedt |
Juryens begrunnelse: | |
«Juryen har for vane å like fjollete ideer, gjerne med ordspill og godt skrevne avslutninger. Det juryen ikke har for vane er å se koblingen mellom søte firbente og erigerte lem. Månedens vinner sjekker av alle boksene, med en morsom innsikt i bånn, og en original idé som gir alle menn som har sex med menn et språk for det å be om å bruke kondom. Spottene er godt produsert, med et lydbilde som tar oss rett inn i skogholtet på Sognsvann, der spot 2 og 3 får juryen til å le litt ekstra hver gang. Gratulerer til Helseutvalget og Per Høj for kampanjen «Dongtvang»! |
Byrå: | Morgenstern |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Camilla Kim Kielland |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Finn.no |
Kundeansv.: | Hanne-Lill Johnsen |
Juryens begrunnelse: | |
«Vi har alle vært der. Noen av oss som reiseleder, de fleste av oss som etterdilter. Reklameårets kanskje morsomste innsikt dramatiseres i de mest fengende musikkspottene sølvmikkjuryen har hørt på lang tid. Velprodusert, godt tekstforfattet og gjort med stor selvtillit. Her er det ikke annet å gjøre enn å reise … seg, og bøye seg i støvet.» |
Byrå: | Ring 2 |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Per Kristian Voss Halvorsen |
Prosjektleder: | Ina C. Egelandsdal |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Thermacell |
Kundeansv.: | Thomas Holmen-Jensen og Fredie Helgesen |
Juryens begrunnelse: | |
«I denne svært jevne mikkmåneden henger tredjeplassen høyt. Grepet med å menneskeliggjøre myggen er morsomt og lydmediet utnyttes til fulle. Rett og slett originale spotter som stikker seg ut!» |