Byrå: | Anorak |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Camilla von Borcke |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | TV2 Sumo |
Kundeansv.: | Erlend Paris Wathne og Sandra Barth-Hansen |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens aller beste radioreklame tar lytteren med på en 49 sekunder lang reise. Spotten som tilsynelatende starter med det Italiensk-klingende ordet “enparmida” gir assosiasjoner til opera. En veldig skranglete opera. Det høres ikke bra ut. Men etterhvert som showet går videre legger man merke til det glitrende tekstarbeidet. Man blir lettet over at dette er humor. Og når man mot slutten gjenkjenner melodien reiser armhårene, og sølvmikkjuryen seg. For en fantastisk måte å fortelle om noe vi har blitt fortalt om så mange ganger før. I denne spotten kunne ikke noe vært gjort bedre. Tekst, regi, casting og produksjon, alt stemmer. Det lukter rett og slett New York av hele greia. Kanskje lukter det litt Cannes også? “A couples date, far far upstate …” Den får dere gratis, guttær. God tur! |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Blåkläder |
Kundeansv.: | Anja Løkke og Henrik Holm |
Juryens begrunnelse: | |
Det tøffeste arbeidstøyet på markedet er tilbake med to nye spotter på sitt uslitelige radiokonsept. Begge bryter oppbygningen vi kjenner fra tidligere. Det er også hele poenget. Det mandige mannemerket kunne lett ha tråkka i quinoasalaten, men hopper istedenfor elegant over. Dette er en smart og frisk måte å selge arbeidstøy til damer på. Blåkläder er uten tvil Sølvmikkjuryens foretrukne arbeidstøy. Grattis med en solid andreplass! |
Byrå: | Anorak |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Kristian Lyse |
Prosjektleder: | Mari Vasaasen |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Huseierne |
Kundeansv.: | Alfhild Heyerdahl Krokan |
Juryens begrunnelse: | |
Knallgod innsikt! Internett er stedet man finner svar på alle sine spørsmål, men det er ikke alltid svarene er like gode. Juryen humrer seg gjennom alle spottene, men skulle kanskje ønske at svarene på internett var enda drøyere og gøyere. Det er uansett bra nok til tredjeplass i Sølvmikken i september. Gratulerer! |