Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Telenor |
Kundeansv.: | Christina Hanninen |
Juryens begrunnelse: | |
Novembers beste radiospotter er annerledes enn alt annet juryen har hørt i år. Og de er lange. Men når innholdet er godt, er allting godt. Temaene det snakkes om er interessante, og gir svar på spørsmål de fleste kan lite om, men nok har undret over en gang eller to.Juryen synes det er en god idé som skiller Telenor fra konkurrentene og treffer den eldre, kanskje teknoskeptiske, radiolyttende målgruppa godt [Sett inn kommentar fra P4 og Bauer om at alle hører på radio ;) ]. Det minner om branded content, bortsett fra at man ikke blir irritert over brandingen. Dette føles trygt og seriøst fra en stor aktør. Det bør nevnes at juryen ikke synes alle spottene var like gode. Den om ID-tyveri føltes litt mer opplest og gjorde det derfor litt lettere å ramle av underveis. MEN, det kan kreatørene bak reklamen godt velge å gi langfinger’n til, for de skal uansett til New York! Det er velfortjent. Good trips! |
Byrå: | Anorak |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Camilla von Borcke |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | TV2 Sumo |
Kundeansv.: | Erlend Paris Wathne og Sandra Barth-Hansen |
Juryens begrunnelse: | |
Nok en serie kramgode spotter for TV 2 Sumo. På samme måte som førsteplassen i september og andreplassen i oktober blir man sittende og lure på hva dette er for noe, frem til de stikker kniven i brystet til konkurrerende tjenester som tror de kan friste fotballfolk med tekstoppdateringer. Juryen utroper spontant ord som «BOOM», «ÅLØ» og «den svir ass, brusjan». Det er enkelt, velprodusert og smart. Og god casting. En kruttsterk andreplass! |
Byrå: | Morgenstern |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Eirik Mikalsen |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Stena Line |
Kundeansv.: | Ole Herman Kjernsby |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens tredjeplass går til Stena Line og deres konsept «Uvanlig hyggelige konferanser for helt vanlige bedrifter». Juryen syns det er en god og ærlig måte å si ting på. Spottene er tidvis morsomme, men noen av karakterene er kanskje litt støvete. Pallplass blir det uansett. Gratulerer!» |