Oktober 2014

McDonalds1. plass

Byrå: DDB Oslo
Kreativt team:
Konsulent: Lars Hafstad
Prosjektleder: Ragni Reitan Haugum
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: McDonalds
Kundeansv.: Cathrine Moksnes og Pia M. Mellbye
Juryens begrunnelse:

En modig spott som tør å leke med et etablert konsept.  
«på en seng av…»-ideen er ikke ny, men juryen mener det er en perfekt match for McDonalds.
Godt gjennomført og produsert, juryen liker castingen og ikke minst musikken som får selv en litt slitsom McDonaldsjingel til å høres fin ut.
Ikke minst er juryen imponert over at noen endelig har klart å «klemme noe nytt» ut av Vidar Magnussen som virkelig passer godt i denne rollen.
I tillegg ender juryen opp i dyp selvrefleksjon over hvem de har blitt, bra jobba!

»
Grønnkål
»
Kantarellpulver
»
Melfri

Blåkläder1. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Blåkläder
Kundeansv.: Anja Løkke, Henrik Holm
Juryens begrunnelse:

Tro mot et velfungerende konsept makter de her og ta det til enda nye høyder. Imponerende tekster som underholder samtlige i juryen.
Noen av oss ler høyt gjennom munnen og ikke kun gjennom nesen når vi hører på spottene, alltid et kvalitetstegn.
Når det er sagt kunne de med fordel droppet fisen.  Spotten «boyband» er juryens desiderte favoritt.

»
Bikkje
»
Romantisk komedie
»
Boyband

Volkswagen3. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Morten Polmar
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Volkswagen
Juryens begrunnelse:

En skjerpet jury har alle fulgt nøye med på historiene for å kunne løse gåten i etterkant. i kjent «krimgåte i Donald»-stil.
I «Donald krimgåte»-stil føler juryen seg litt lettlurte, men de lar seg imponere av en god kobling til produkt som de tror fungerer spesielt godt i bilen.
Fin casting og god produksjon gir en velfortjent pallplass til VW denne måneden.

»
Huske 1
»
Huske 2