Desember 2014

Finn.no1. plass

Byrå: TRY/Apt.
Kreativt team:
Konsulent: Helge Gjertveit
Prosjektleder: Annette Werner
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Finn.no
Kundeansv.: finn.no
Juryens begrunnelse:

”Short and sweet” kom som en kjapp konklusjon etter gjennomlytting. Denne
gangen var det større sprik i hva juryen mente enn på lenge, men disse
spottene var godt likt av alle. Relevant, enkel og kul idé. Gøy at
pakke-opp-grepet kan oppleves nytt og underholdende.

»
Spesiell og kul på en gang
»
Militærjakke
»
Lanzarote
»
Lagt selv
»
Golfkøller
»
Den buksa var fin

TV2 2. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prosjektleder: Katrine Øiestad
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV2
Kundeansv.: Ludvig Johansen
Juryens begrunnelse:

Den neddempede idéen og produksjonen er en deilig avveksling til det 
sedvanlige sportsståket. At de klarer å holde seg unna en salve på slutten
 for å markere galskapen, er clasy. De to generelle spottene faller best i
 smak, jula blir litt for påtatt. Her kunne de nok tråkket enda mer til med
 inside-raritetene for å bli mer spennende. Nok en solid andre plass.

»
Spott 1
»
Spott 2
»
Spott 3
»
Spott 4

Djuice3. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Sven Jensen
Prosjektleder: Silje Kjenseth-Wynter
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Djuice
Kundeansv.: Christine Henriksen Aanestad
Juryens begrunnelse:

"En skrekkelig relevant idé i forhold til produktet", var vel nærmest det 
eneste juryen var helt enige om her. Spottene vakte alt fra latter til
 kommentarer som "jeg liker det og kjenner meg igjen", "jeg synes ikke det er
 gøy i det hele tatt" og et ønske om "litt mindre dramatisk sidemålsvibb".
 Disse trenger du ikke å høre mer enn èn gang for å ha en mening om.

»
YR
»
Facebook