Januar 2015

Jernia1. plass

Byrå: Anti Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Jernia
Juryens begrunnelse:

Jøss, et sanggrep vi ikke har hørt før! Jernia vil fortelle oss at de nå har salg, og da er det befriende at det er nettopp det de gjør – uten for mye pushing og priser. Juryen får litt Grandiosa-følelse, og enkelte kan rapportere om at familien danset da spottene ble spilt i stua.

»
Bosch
»
Jotun

Netcom2. plass

Byrå: DDB Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Netcom
Juryens begrunnelse:

Budskapet blir levert på en tydelig og grei måte, men grepet oppleves som noe kjedelig og uoriginalt. Her kunne man tjent mye på sprekere tekstarbeid. Spottene lander allikevel fint, og det mumles at dette er langt bedre enn mye annet man har hørt fra Netcom de siste årene. 

»
Auksjon 1
»
Auksjon 2
»
Auksjon 3
»
Auksjon 4

Stabburet3. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Stabburet
Juryens begrunnelse:

Stabburet sin appell til voksne, og absolutt ingen barn, får tredjeplassen i januar. Gjennomføringen kunne nok vært hakket vassere, men alt i alt er dette en morsom og tydelig idé som sjarmerer juryen.

»
Barn