Juli 2023

McDonalds 1. plass

Byrå: NORD DDB
Kreativt team:
Konsulent: Aleksander Hetland
Prosjektleder: Gro Marwold
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: McDonalds
Kundeansv.: Mari Husby
Juryens begrunnelse:

Det var ikke bare «dårlig vær» på alles lepper i juli, men også hamburger, og Cementmuseet
på Slemmestad. Mcdonalds er den velfortjente vinneren av fellesferien. Juryen syns
spottene er overraskende, rare, og gøy. Var du mygg på veggen i juryrommet kunne du
blant annet høre «Likte spesielt godt hvordan de bruker dialekt fra hvert sted», «Kult at de
tør å bytte ut sin egen merkevare med en annen merkevare i lydlogoen», og «Fett at de
trekker frem ekte steder, det blir på en måte litt reklame for stedene også». Rett og slett en
god idé og godt gjennomført, disse treffer nok målgruppen langs veien midt i øret (og Ørje).

»
McFlurry og sement MCDSMU2001R3 (0:20)
»
McNuggets og hermetikk MCDHTM2001R3 (0:20)
»
Cheeseburger og sluser MCDSLU2001R3 (0:20)

Amedia 2. plass

Byrå: Ring 2
Kreativt team:
Konsulent: Per Kristian Voss Halvorsen
Prosjektleder: Ina Egelandsdal
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Amedia
Kundeansv.: Lene Bjørck
Juryens begrunnelse:

Amedia tar et velfortjent sølv for innsiktsfulle og morsomme dramatiseringer.
Spottene bygger på noe alle nordmenn kjenner seg igjen i, nemlig lokal patriotisme.
Juryen applauderer hvordan reklamen klarer å gjøre et produkt som i utgangspunktet
ikke er relevant for alt og alle, relevant for alt og alle – det er god reklame det!

»
Angrende fotballsupporter AMJANG4001R3 (0:40)
»
Søringnyheter AMJNSN4001R3 (0:40)
»
Ikke-bergenske nyheter AMJIBN4001R3 (0:40)

Altibox3. plass

Byrå: Good Morning Naug
Kreativt team:
Konsulent: Eldar Skylstad
Prosjektleder: Anniken Hallan
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Altibox
Juryens begrunnelse:

Altibox leverer solide og effektive spotter i lysets hastighet. Derfor er begrunnelsen for
månedens bronse like effektiv, god radioreklame!

»
Pollensesongen - AGTPOL2001R3
»
Sommerdag - AGTSMD2001R3