Januar 2023

Ice1. plass

Byrå: NORD DDB
Kreativt team:
Konsulent: Thomas Olsson
Prosjektleder: Maja Berdychowska
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Ice
Kundeansv.: Camilla Nygaard, Jannicken Lampe, Elise Angelsen
Juryens begrunnelse:

Til årets første Sølvmikk var det stort sett bare positive ord å hente fra juryen. Telefonsvarer-spotten skiller seg litt ut fra de to andre, men viser også at konseptet kan taes ut på flere måter enn den «klassiske» tulletelefonen. At radio tar konseptet fra tv-kampanjen og gjør det til sitt eget, blir også applaudert. Kanskje lov å håpe at strikken dras ytterligere til neste runde?

»
Fjernkirurgi NDMFKG4501R3 (0:45)
»
Fjernbordtennis NDMFBT4501R3 (0:45)
»
Tast 1 for... NDMT1F2401R3 (0:24)

Fiat2. plass

Byrå: Geelmuyden Kiese
Kreativt team:
Konsulent: Pål Drage
Prosjektleder: Trine Bøe Jakobsen
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Fiat
Kundeansv.: Lars Mollerud
Juryens begrunnelse:

Lekent og velprodusert var noe av det første som kom opp. Så ble det litt diskusjon. Hva sier voicen egentlig på starten. «Ser man det»? Vet alle at «serenade» er et begrep innenfor klassisk musikk? Det spiller ingen rolle, for diskusjonen gikk fort over i at de fleste ønsket seg flere uttak. Og flere sjangre. Noe juryen også håper at de får.

»
Mozart FCFFMZ2401R3 (0:24)

OMO Color3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: OMO Color
Kundeansv.: Henrik Christensen
Juryens begrunnelse:

En liten «dært» med østfolddialekt kan noen ganger være alt som trengs, både for å skille seg ut i reklameblokken og for juryen.

»
Dært LBROCA2001R2 (0:20)
»
Gåte LBROCB2001R2 (0:20)