Byrå: | NORD DDB |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Thomas Olsson |
Prosjektleder: | Maja Berdychowska |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Ice |
Kundeansv.: | Camilla Nygaard og Elise Angelsen |
Juryens begrunnelse: | |
Det kreves mot for å lage reklame som skal være dårlig på liksom, fordi man risikerer at det faktisk blir dårlig på ekte. Disse spottene for Ice derimot lander godt innafor det som må anses som megakleint i positiv forstand. Budskapet er elegant integrert i rapteksten, og det vitner om en annonsør med selvtillit som ikke sløser bort energi eller sekunder på å være overtydelig, men heller venter helt til det siste med å forklare lytterne at de faktisk ikke kan så mye om de unge. Juryen applauderer hvordan Ice har overført konseptet sitt til radio, og belønner det med førsteplassen i april. |
Byrå: | Anorak |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Bjørn Erling Solberg |
Prosjektleder: | Hege Iren Dyrseth |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | BankID |
Kundeansv.: | Bjørn Granlund & Ida Håvik |
Juryens begrunnelse: | |
Her er det lov med et skuffatryne, for det var svært jevnt i toppen denne måneden. Trynespotten for BankID høster lovord fra samtlige rundt jurybordet. Ideen er rett på sak, enkel og gøyal. At man får servert så mange forskjellige tryner rett i trynet, gjør at spotten tåler å bli lyttet til flere ganger uten at underholdningsverdien svekkes. |
Byrå: | Morgenstern |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Camilla Kim Kielland |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | FINN.no |
Kundeansv.: | Hanne Lill Johnsen og Katrine Myrseth |
Juryens begrunnelse: | |
Fint produsert, underholdende og i en form som kler avsender. Spesielt falt juryen for Teslaen som er fredet av Miljødirektoratet på grunn av en kretsende hubro. Mer av det! |