Byrå: | Kitchen |
---|---|
Konsulent: | Kitchen |
Prosjektleder: | Kitchen |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Fretex- Sølvguttene anno 1970_des2018 |
Kundeansv.: | Fretex |
Juryens begrunnelse: | |
Sølvguttene sang ikke bare jula inn, men årets siste Sølvmikk! En god idé, som er nydelig gjennomført, gjorde at juryen ikke bare kom i julestemning, men også i stemning for å handle enda mer vintage hos Fretex. Å gi Sølvguttene mer sølv i håret enn i strupen gjør at vi tenker at med tiden blir ting vel så bra. Vi gratulerer! |
Byrå: | Naug & Venner |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Morten Kjærnes |
Prosjektleder: | Ida Myhre |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Trafikkforsikringsforeningen (TFF) |
Kundeansv.: | Stine Neverdal |
Juryens begrunnelse: | |
Voice-leseren forteller oss hvor dumt det er å ikke ha bilforsikring, det skjønner jo alle. Men når man plutselig også skjønner at historiene som fortelles er selvopplevde, blir det straks litt mer alvorlig: Det er en høy pris å betale å vite at du kanskje har skadet noen andre, prisen blir enda høyere når du i tillegg må betale millioner for å rette opp i skadene. Den overraskende twisten gjør at man lytter ekstra godt etter og det er akkurat det trafikkforsikringsforeningen trenger at denne målgruppa gjør. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Mental Helse hjelpetelefon- Reklamefrie dager |
Kundeansv.: | Linda Berg-Heggelund |
Juryens begrunnelse: | |
I disse spottene ufarliggjøres det å ha psykiske problemer, gjennom å dramatisere ulike artister som synger om det å slite. Men for oss som verken kan eller vil synge ut om problemene våre, er det fint å få vite at det også går an å prate. Da er det bare å ringe Mental Helses hjelpetelefon. Spottene er relevante opp mot jula og det var befriende at det ikke var julesanger som la føringer for ideen. |