Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Aleksander Hetland |
Prosjektleder: | Gro Marwold |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | McDonalds |
Kundeansv.: | Mari Husby |
Juryens begrunnelse: | |
For et deilig gjenhør med en gammel klassiker – kontofon! Hvem kjenner seg vel ikke igjen i ungdomstiden, da man måtte sjekke konto’n før man kunne unne seg to cheese og en shake? Eller å regne nuggets som egen valuta? Grepet med å la lydlogoen bli en del av dramaturgien i kontofon-stil funker superbra og juryen venter i spenning på at det utvikles et eget telefonnummer som oversetter saldo på konto til burgere! Gratulerer! |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Anja Sandberg Nordbø |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Norwegian |
Kundeansv.: | Norwegian |
Juryens begrunnelse: | |
Etter å ha hørt spotten sukket hele juryen synkront «offff, dårlig timing». Men! Det har ingenting med verken produksjonen eller ideen å gjøre. For der traff Norwegian hele juryen rett i reisekofferten. For hvordan var det egentlig å reise igjen? Noen som husker? Nope, må gjøre som Trond sier – bare en måte å finne det ut! Neste juryering blir på en pizzeria i Napoli. Hvis de fortsatt finnes, da? |
Byrå: | Anorak |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Kine Werenskiold |
Prosjektleder: | Silje Tobiassen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | XXL |
Kundeansv.: | Ida Abrahamsen |
Juryens begrunnelse: | |
Denne var digg og lang! Veldig gøy med sammenlikning mellom «rett før vi skal gå i krigen-tale» og Black Friday! Og med en såpass lang spot er det fort gjort å tenke at «her kommer det et langt og treigt oppsalg på slutten, med en masse produkter til nedsatte priser», men nei! Forfriskende at dere bruker alle de 55 sekundene på dramatiseringen, der oppsalget lever helt naturlig. |