Byrå: | NOSLEEPTILLBROOKLYN |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Terje Ugland, Digital rådgiver: Suzanne Grapendaal |
Prosjektleder: | Terje Ugland |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Hörmann |
Kundeansv.: | Kristin Brattås Hansen |
Juryens begrunnelse: | |
Mars-vinneren av Sølvmikken er et hörespill tro mot sjangeren: en dramatisk tekst spesialskrevet for radiomediet. Hva mer kan en annonsørfinansiert radiokanal egentlig be om? De små teaterstykkene er godt kommet på, festlig skrevet og mesterlig utført. Og når garasjeporten – eller sceneteppet – først går ned, går det opp for oss at dette kvalitetsproduktet virkelig er i stand til å holde uønskede gjester – og sølvmikk-konkurrenter – ute. Hör, hör! |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Arne Eggen |
Prosjektleder: | Cecilie Thue |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Byggmakker |
Kundeansv.: | Byggmakker |
Juryens begrunnelse: | |
Oppussing er krevende greier, men Byggmakker får terrasse- og gulvlegging til å framstå som en knirkefri affære. Selv om mann-kone-dialogen er et av de eldste verktøyene i radiokassa, gjør det ingenting når praten er såpass kvikk, troverdig og gøyal som her. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov og Mie Sten |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Würth |
Kundeansv.: | Kari Hagen |
Juryens begrunnelse: | |
Ved hjelp av en treskrue og en lim har Würth bevist at de makter å få mye ut av lite – og att på til en tredjeplass i Sølvmikken for mars. Med millimeterpresisjon styrer de unna et småkleint resultat gjennom to fengende låter som oser av overskudd og godt håndverk. |