Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Aleksander Hetland |
Prosjektleder: | Gro Marwold |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | McDonald’s |
Kundeansv.: | Mari Husby |
Juryens begrunnelse: | |
Denne månedens førsteplass går til McDonalds! Du vet, den hamburgerkjeden du bruker til å spille Wordfeud og facetimer besteforeldre med. Man har kanskje hørt at man kan putte diverse merkevarer i lomma før, men det er helt greit når man får høre det på denne morsomme og smått absurde måten, som også gjør det (veldig) tydelig at du kan bestille mat på mobilen. |
Byrå: | Atyp |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Alexander Mostue |
Prosjektleder: | Kine Sæthern |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Storytel |
Kundeansv.: | Ludvig Andreas Johansen og Terese Larsen |
Juryens begrunnelse: | |
Her blir vi dratt inn i et univers vi heldigvis ikke blir dratt ut av. Deilig at det ikke er en hale som forklarer oss hva vi akkurat hørte. Det er som å høre på lydboka om Storytel i forskjellige sjangre og det er fint, det. Det stilles spørsmål om akkurat det er en bok man har lyst til å høre på, men det funker allikevel. Brunsnegler og meta. Greit for oss!» |
Byrå: | Tante Randi |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Tindur Jensson |
Prod.selskap: | Den Røde Gorilla |
Kunde: | Lendo |
Kundeansv.: | Tore Woll |
Juryens begrunnelse: | |
Vi valgte å juryere én [«Ventemusikk»] av flere innsendte spotter, rett og slett fordi den var så god, satt opp mot resten. Den lander fint i konseptet og selv om ord som «fiffig», «kul» og «fin» dukket opp under juryering var alle enige om at vi følte på den ubehagelige stemningen under den akkurat lange nok og irriterende nok ventetiden som forsterket budskapet. |