Juli 2021

McDonald’s1. plass

Byrå: NORD DDB Oslo
Kreativt team:
Konsulent: Aleksander Hetland
Prosjektleder: Gro Marwold
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: McDonald’s
Kundeansv.: Mari Husby
Juryens begrunnelse:

Denne månedens førsteplass går til McDonalds! Du vet, den hamburgerkjeden du bruker til å spille Wordfeud og facetimer besteforeldre med. Man har kanskje hørt at man kan putte diverse merkevarer i lomma før, men det er helt greit når man får høre det på denne morsomme og smått absurde måten, som også gjør det (veldig) tydelig at du kan bestille mat på mobilen.

»
MCDBZZ1901R1_McDonalds_Spot 1_Bzz_019_R128_V4 (0:19)
»
MCDKNS1901R1_McDonalds_Spot 4_Knust skjerm_019_R128_V4 (0:19)
»
MCDLNL1901R1_McDonalds_Spot 3_Laane lader_019_R128_V4 (0:19)
»
MCDSJV1901R1_McDonalds_Spot 2_Sjekke vaeret_019_R128_V5 (0:19)

Storytel2. plass

Byrå: Atyp
Kreativt team:
Konsulent: Alexander Mostue
Prosjektleder: Kine Sæthern
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Storytel
Kundeansv.: Ludvig Andreas Johansen og Terese Larsen
Juryens begrunnelse:

Her blir vi dratt inn i et univers vi heldigvis ikke blir dratt ut av. Deilig at det ikke er en hale som forklarer oss hva vi akkurat hørte. Det er som å høre på lydboka om Storytel i forskjellige sjangre og det er fint, det. Det stilles spørsmål om akkurat det er en bok man har lyst til å høre på, men det funker allikevel. Brunsnegler og meta. Greit for oss!»

»
Hengekøye SO5HKY3901R1 (0:39)
»
Hagearbeid SO5HGA4001R1 (0:40)
»
Bilturen SO5BLT3901R1 (0:39)
»
Rolige barn SO5RBA4001R1 (0:40)

Lendo3. plass

Byrå: Tante Randi
Kreativt team:
Prosjektleder: Tindur Jensson
Prod.selskap: Den Røde Gorilla
Kunde: Lendo
Kundeansv.: Tore Woll
Juryens begrunnelse:

Vi valgte å juryere én [«Ventemusikk»] av flere innsendte spotter, rett og slett fordi den var så god, satt opp mot resten. Den lander fint i konseptet og selv om ord som «fiffig», «kul» og «fin» dukket opp under juryering var alle enige om at vi følte på den ubehagelige stemningen under den akkurat lange nok og irriterende nok ventetiden som forsterket budskapet.

»
Ventemusikk (2LNOSPV5501R1) (0:55)