Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | DNA |
Juryens begrunnelse: | |
Hello mister smellysockspy! Ved første gjennomhøring kan man lett forveksle spottene med vanlige klisjéspotter, men med sin cheesy stil og lekende tekst seiler DNA shoestore rett til topps denne måndeden. Dette er utrolig morsomt, befriende og veldig annerledes. Bruken av skrangle-engelsk gjør at dette skiller seg ut fra det meste av norskproduserte spotter, og at man gjerne vil høre dem om og om igjen. Konseptet tåler lett flere spotter. Juryen hadde det morsomt både ved å høre spottene og snakke om dem etterpå. Det er det tydelig at de som har produsert dette også har hatt. Det ble spekulert om teamet har brukt kunstig stimuli under utviklingen av idéene. Sure sokker, kanskje? |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Telenor |
Juryens begrunnelse: | |
Flere har lurt på når, og ikke minst om noen tør å la seg inspirere av TV suksessen The Office. Utfordringen er kanskje for stor for film. Men på radio lykkes Telenor med å la seg inspirere, men allikevel skape noe eget. Og det er morsomt!!! Juryen bejubler jobben som er gjort for å ta steget videre med kunden. Karakterene, de presise kommentarene og misbruket av produktet, gjør at det er vanskelig å ikke trekke på smilebåndet. Endelig en reklame fra Telenor som ikke er så "korrekt" . De tør å være løsslupne og selvironiske. Derfor treffer de rett i hjertet. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Statens Vegvesen |
Juryens begrunnelse: | |
Fine radiospotter som endrer holdningene våre uten å virke masete eller konstruerte. Mangel på tradisjonell dramatisering (og manus?) samt en "betraktende" mikrofon gir disse spottene en troverdighet og styrke. Det at de har valgt å fokusere på de små hverdagslige kjøreturene gis det også et pluss for. På tross av at enkelte jurymedlemmer hadde problemer med å komme inn i spottene ved første lytting, er allikevel alle enige etter å ha hørt dem noen ganger; De får deg til å tenke. |