April/Mai 2005

Norwegian1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Norwegian
Juryens begrunnelse:

Mange, lange gjesp mellom godbitene i denne runden. Men midt mellom middelmådighetene dukket det heldigvis opp ting som ga ørene noe å smake på. Som så ofte før falt juryen for upretensiøs skravleradio. Barnslige og dumme personifiserte flyruter var månedens bidrag fra Norwegian. Produktnærsynt, men lekent og lite selvhøytidlig. Produksjonen er laidback, og får det til å virke akkurat så spontant og improvisert som god radio ofte er.

»
Apr/Mai 01
»
Apr/Mai 02
»
Apr/Mai 03

Rema 10002. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Rema 1000
Juryens begrunnelse:

Andreplassen gikk til nye spotter med utdrag fra ”Dagligvarehandelens ABC” for Rema. Disse svært konstruerte, smarte og befriende teite dramatiseringene demonstrerer ordspillhumor av høy klasse.

»
Apr/Mai 01
»
Apr/Mai 02
»
Apr/Mai 03

Telenor3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

På tredjeplass denne måneden havnet to helt klassiske radiospotter for Telenor-tjenesten ”Meet At”. Det er umulig å ikke like den norske, velspilte radioversjon av David Brent i ”The office”. Når det i tillegg er så relevant og fint produsert, mener juryen at konseptet fortjener en klapp på skulderen. Heller tradd og bra enn nytt og ræva.

»
Apr/Mai 01
»
Apr/Mai 02
»
Apr/Mai 03