Byrå: | Grey Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Oslo Sporveier |
Juryens begrunnelse: | |
Oslo Sporveier tar månedens sølvmikk med en spott som har til formål å rekruttere flere T-baneførere. Og det er så rørende fint. Lydcollage av monotone T-baneførere, hvinende skinner og dører som åpnes (på en seng av jazz) skaper et lydbilde man sjelden hører i Nasjonen Radioreklame. Alt er på søkerens premisser. 100% ærlig, produktet i sentrum og rett på sak. En meget bra produksjon som står ut fra støyen. Når de i tillegg klarer å bruke sine egne ansatte i reklamen på en vellykket måte, må man bare gi seg over. Gratulerer Oslo Sporveier. Deres egne T-baneførere er deres beste spokesmen. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Hydro Texaco |
Juryens begrunnelse: | |
Morsomme små vitser som traktes ned til det de i bunn og grunn skal gjøre: Selge kaffe i bøtter, kar og kopper. Hydro Texaco konseptet er så corny og sjåw at man smiler barnslig mye. Noen jurymedlemmer etterlyste bedre eksempler, mens andre klappet i hendene over upretensiøse spotter som gjør jobben sin. Under juryeringen ble Hydro Texaco spottene flere ganger trukket frem som eksempler på god casting og produksjon. Og vi vet at kaffen på Hydro Texaco ikke blir sur for 2. plass. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Byggmakker |
Juryens begrunnelse: | |
”Hei på deg, smurf i vei. Her er vi igjen”. Markedssjefen fra Byggmakker er jaggu tilbake. Etter å ha frekventert fjorårets sølvmikk og vunnet Gullmikken, beviser nok en gang teamet bak Byggmakkerspottene at de holder seg i live så lenge de bare vil. Juryen lar seg nok en gang imponere av det organiske skuespillet og synes, selv om det kanskje er en skam, at dette konseptet fortjener å vinne årets Mikk også. Jinglefritt, lite reklamete og befriende. Ferdig schnakka. |