Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Telenor |
Juryens begrunnelse: | |
Sølvmikken denne måneden går til Telenor og deres Bredbånd spotter med sikkerhet på nett i sentrum. Særs dårlig koordinerte forsvarsrekker, der absolutt alt av ammunisjon og annet materiell er totalt fraværende, har gitt tre veldig morsomme spotter. Produksjonen fikk mye skryt, det er som å høre storfilm på radio ble det sagt. Skuespillerne er akkurat passe ”skuespiller-aktige” i sin fremføring, og gir spottene det riktige komiske uttrykket. Og selv om alle spottene er skodd over samme lest , er de så godt skrevet at det er nok fornøyelige små detaljer til at man smiler godt av alle tre. Gratulerer. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Veivalg 2005 |
Juryens begrunnelse: | |
To alvorlige spotter som skal stimulere til ettertanke – og man sitter definitivt igjen med en klump i halsen etter å ha hørt dem. Majoriteten av juryen var begeistret over både skuespillere og grepet med å fortelle om noe som enda ikke har skjedd. Noen jurymedlemmer ble derimot hakket mindre beveget av skuespillet, og noen var også usikre på hvor original den nevnte vrien var. Men at det var godt skrevet, fint produsert og alt i alt vel gjennomført var det bred enighet om. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Hydro Texaco |
Juryens begrunnelse: | |
Kaffeavtalen fra Hydro Texaco hanket inn en 2. plass forrige måned, og markerer seg denne måneden også. Man kan rett og slett ikke unngå å trekke på smilebåndet av denne underlige fremtoningen som aldri blir sur - uansett. Flere i juryen nevnte at de hadde en generell skepsis mot personifisering av produkter, men alle var samstemte om at her fungerer det glimrende. Det var en viss uenighet om alle spottene holdt samme nivå, men at konseptet i sin helhet er en liten gledesspreder strides det ikke om. |