Februar 2005

Rema 10001. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Rema 1000
Juryens begrunnelse:

Med en god idé og en god produksjon kan selv de mest kjedelige budskap bli morsomme. Det er månedens vinner et lysende eksempel på. ”Dagligvarehandelens ABC” fra REMA 1000 avslører de ulike knepene kjedene bruker for å lokke til seg kunder. Det gjøres med sjarm og humor, med en produksjon som står klart ut i et støyende reklamebrekk. Glitrende casting og mot til å være litt sære i formen gjør at juryen er samstemte i sin dom. Vi gratulerer, og gleder oss til fortsettelsen.

»
Feb 01
»
Feb 02
»
Feb 03

Nidar2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Nidar
Juryens begrunnelse:

Dette er utrolig tullete radio, og juryen falt for det. Honnør til Nidar, som tør å være såpass uhøytidelige og skeive på egne vegne. Selv om man har hørt vitsene altfor mange ganger før, så smitter det over på lytterne. Ideene stemmer godt med produktet, og det er helt klart muligheter for å fortsette i dette sporet i lang tid. Vi gleder oss over tullball som balanserer på kanten til det banale, og gratulerer teamet for å lande godt på den riktige siden til slutt.

»
Feb 01
»
Feb 02
»
Feb 03

Norwegian3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Norwegian
Juryens begrunnelse:

Norwegian viderefører sitt radiokonsept med personifiserte priser, og klarer å gi det en ny og forfriskende vinkling. Med små priser som konkurrerer om å være flinkest i klassen, blir det hele søtt og fint. Juryen synes de første spottene var litt slemmere, og etterlyser en liten ekstra spiss på spottene i fremtiden.

»
Feb 01
»
Feb 02
»
Feb 03