Åpen klasse

På shortlist var følgende:

Alkovett - Alkovett

Antibac - Antibac

Biloppsamlerne - Biloppsamlerne

Kondomeriet - Utallige måter

Kreftforeningen - Krefttak mot kreft 2015

NSB - Tusvik og Tønne kundeservice

Sagveien Resort - Radioreklame

Toyota - Toyota

VG - Sjakk-Vm

Widerøe - Lite og Stort

Get1. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Get
Juryens begrunnelse:

Gullet i Åpen Klasse skilte seg klart ut med en enkel og god ide. Juryen lot seg imponere over måten spotten utnyttet hele reklamebolken på radio. Produksjonen er presis og spotten beviser produktet på en relevant, elegant og uhøytidelig måte. Vi spoler rett frem til gullet… Get med spotten «Hel reklamebolk»!

»
Hel reklamebolk

WWF2. plass

Byrå: DDB Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: WWF
Juryens begrunnelse:

Dette er et vanskelig format å bære. Både ide og produksjon er krevende, men spotten lander på rett side. Det er vanskelig å ikke la seg forføre av reisen man blir tatt med på – fra undring til engasjement i en viktig sak. Spotten er godt skrevet, og ideen utfordrer akkurat passe. Juryen håper spotten vekket noen – og reddet noen andre. Sølvet går til WWF og «Nekrolog for Bjørnen».

»
WWF nekrologer

RFSU3. plass

Byrå: MK
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: RFSU