Årets radiokampanje

På shortlist var følgende:

Vinmonopolet - Holdningskampanje
Läkerol - Pastiller
Peugeot Ion - Elbil
BMW - Barnslig glede
RiksTV - Rikspakke/smartboks
Telenor - 4G

Peugeot Ion1. plass

Byrå: DDB Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Peugeot Ion
Juryens begrunnelse:

Dette er en kampanje som bryter med den vanlige type dramatisering man er vant til fra en reklamebolk på radio, og det er vanskelig å treffe bedre på relevans og modus som det gjøres her. Juryen er i elektrisk stemning og vi gratulerer DDB Oslo, Verdens Sterkeste Mann og Peugoet iOn med gullet!

»
Mandag 2
»
Mandag 4
»
Tirsdag 1
»
Tirsdag 3

Telenor2. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

Nye ord er med på å berike en radiolytters hverdag. I denne kampanjen har man klart å skape tre helt nye begrepsknagger basert på inntoget av ny teknologi. Det er underholdene, treffsikkert og veldig presist levert både på observasjon, manus, regi og lyd.

»
Telekauking
»
Mobilpropp
»
Bufrasjon

BMW3. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: BMW
Juryens begrunnelse:

En tydelig og bra ide tatt ut på en uhøytidelig og morsom måte. At dette var en av vinnerjobbene måtte juryen ikke kaste på stikka for å bli enige om. Moro for unga!

»
Urettferdig
»
Singel på ruta
»
Lue
»
Dåp