Årets Banebryter

De nominerte var:
- Solo Super - McCann
- Tele 2 - SMFB
- Trygg Trafikk - SMFB
- Dolce Vita - McCann
- Leger uten grenser - Dinamo
- SAS - Westerdals
- Brilleland - Kitchen
- Swix - Westerdals

Solo Super1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Solo Super
Juryens begrunnelse:

Årets banebryter skal være en som tenker nytt på rundt og om radio. Juryen brukte mye tid på å diskutere hva man legger i det og hva som kjennetegner en slik kandidat. Det var noen få som utpekte seg som grensesprengende med nye innfallsvinkler på hvordan man kan bruke radio. Paradokset med årets vinner er at man beundrer nytenkingen og modigheten samtidig som juryen
sliter med å være like begeistret over selve underholdningsverdien på hver enkelt spot.
Uansett, juryen er veldig enig i at Årets banebryter går til en
vågal og forfriskende vinner som viser hvordan man kan tenke nytt på radio.
Gratulerer Solo.

»
Tredemølle
»
Tannlege
»
Snorking

Tele22. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Tele2
Juryens begrunnelse:

Sølv går til en radiospot som viser hvordan man kan involvere lytterne på en ny måte. Her fristes lytterne til å ta del i selve reklamen og samtidig gjør da spotten det kunststykke å bevise hva det etablerte konseptet hevder, nemlig at: cheap calls are hard to resist.

»
Flørtedame

Leger uten grenser3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Leger uten grenser
Juryens begrunnelse:

Tredjeplassen i årets banebryter klarer gjennom sin dramatisering å få juryen til å reflektere over et kjent budskap på en ny måte. Dette er radio som skaper sterke bilder i hodet på folk ved hjelp av noen enkle men viktige ord.
Gratulerer til Leger uten grenser.

»
Leger Uten Grenser