Årets Spot

De nominerte var

- Flyktningehjelpen - SMFB
- Telenor - Dinamo
- SAS Braathens - Dinamo
- IF - Kitchen
- Hydro - DDB Oslo
- YX - Try

Telenor1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

Årets vinner er både svært relevant dramatisert og ikke minst vakkert og nedpå produsert. Dette er velskrevet, behagelig og underfundig reklame basert på morsomme ordspill. Rett og slett radioreklame på sitt beste. Og da er det heller ikke ufortjent at den tildeles tittelen årets spot.

Fotball møter 3G teknologi med suksess i den sterkeste spotten fra en meget solid radiokampanje. Vinneren av årets spot er Telenor – Fotball på mobilen.

»
Fotballbegreper

Hydro2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Hydro
Juryens begrunnelse:

Flott spot fra et imponerende reklamekonsept! En særnorsk juletradisjon plassert i et klisjefylt, amerikansk brusunivers blir underholdende og morsomt å høre på. Amerikansk reklame bedre enn amerikanerne gjør det selv.
Stor idè og stor produksjon om det å tenke stort i et lite land.

»
Gløgg

Flyktningehjelpen3. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Flyktningehjelpen
Juryens begrunnelse:

Årets tredjeplass føles ikke som reklame. Og ikke noe er vel bedre enn det.
De færreste av oss liker å bli ringt opp av organisasjoner på kveldstid, men etter å ha hørt denne spotten blir det klart vanskeligere å legge på. Kjempefint produsert og informasjonen leveres dessuten med et elegant og relevant kreativt grep.

»
Flyktningehjelpen